Γράφει η Ειρήνη Κιάμου Μ.Α. CCC-SLP, Speech Language Pathologist, University of Maryland USA
Επιστημονική υπεύθυνη των θεραπευτικών ομάδων «ΕΥΛΟΓΟΝ» & «ΘΕΡΑΠΕΙΑ=ΕΛΠΙΔΑ»
Άμισθος συνεργάτης της Παν. Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Παν & Αγλ. Κυριακού»
Τ. Καθηγήτρια του Τμήματος Λογοθεραπείας Ιωαννίνων
Parents Coach
Ακούγεται περίεργο, όμως τα αγγελούδια μας μπορούν να επωφεληθούν στην ανάπτυξη του λόγου τους, αν τους μιλάμε (όχι ακατάπαυστα) ενώ παίζουν, τρώνε, πάνε βόλτα…
Θα ήθελα με το άρθρο μου και με το συνοδευτικό βίντεο, να σας επισημάνω κάποιες βασικές και πολύ σημαντικές αρχές στην επικοινωνίας μας με τα μωρά που θα θεμελιώσουν τον εσωτερικό τους λόγο και θα αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Αυτές είναι:
Α. Το κάθε αντικείμενο ή ενέργεια έχει μια λέξη που το αντιπροσωπεύει. Αν παρατηρήσετε στο βίντεο που έχω αναρτήσει στο κανάλι μας, θα δείτε ότι αναφέρομαι στα ουσιαστικά στα ρήματα, ενώ πραγματοποιείται η ενέργεια καθώς και στα επίθετα (λιγότερο σε αυτή την ηλικία) .
Β. Δείχνω ενθουσιασμό για την διάθεση επικοινωνίας του μωρού απέναντί μου. Αυτό μεταφράζεται ως είναι ωραίο εμείς οι άνθρωποι να επικοινωνούμε και να είμαστε κοινωνικοί. Επίσης στο ότι είσαι σημαντικός/η για εμένα και χαίρομαι τη συντροφιά σου. Χτίζει στο παιδί αυτοπεποίθηση και αναπτύσσει τη συναισθηματική του νοημοσύνη.
Γ. Ακολουθώ το ενδιαφέρον του μωρού μου. Εφόσον το συγκεκριμένο αντικείμενο της τραβάει την προσοχή και παίρνει ευχαρίστηση από την ενασχόλησή της με αυτό, είμαι σίγουρη ότι τα συνοδευτικά σχετικά σχόλια μου θα κάνουν σύνδεση με τη δραστηριότητα. Επομένως, έχω περισσότερες πιθανότητες να τα θυμάται και τελικά να μάθει σιγά σιγά τις πληροφορίες που της προσφέρει το περιβάλλον.
Δ. Μπορώ να ενισχύσω το ενδιαφέρον της για το συγκεκριμένο αντικείμενο εμπλουτίζοντας το περιβάλλον με κάτι σχετικό με αυτό. Στο παράδειγμα που σας βιντεοσκόπησα, πρόσθεσα την πλαστική τσουγκράνα και προσπάθησα να «μαζέψω» τα αντικείμενα/λαχανικά που βρίσκονταν μπροστά της. Με αυτό το τρόπο εισήγαγα ένα νέο αντικείμενο και μια νέα ενέργεια που φάνηκε να την ενδιαφέρει.
Ε. Παρουσιάστε μια πληθώρα επιλογών και αφού διαλέξει με τι θα ασχοληθεί, απομακρύνετε από το οπτικό πεδίο του μωρού τα υπόλοιπα. Επιδιώξτε να ενισχύσετε την διάρκεια προσοχής του. Θα το ωφελήσει για οποιαδήποτε μελλοντική δραστηριότητα. Η μικρούλα μας δείχνει μια καλή παραμονή στο αντικείμενο και αρκετό χρόνο επεξεργασίας του. Αυτή είναι μια καλή βάση για την μελλοντική της παιδαγωγική πορεία.
Κλείνοντας θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μην αγχώνεστε, στην περίπτωση που το μωρό σας έχει διαφορετικές αντιδράσεις. Τα μωρά έχουν χρόνο μπροστά τους για να αναπτύξουν τις ικανότητες που θα τα κάνουν μοναδικά παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Αν ασχοληθείτε ποιοτικά μαζί τους θα τα καταφέρουν μια χαρά. Αυτό μεταφράζεται στο ότι οι γονείς χρειάζεται να ξεκουράζονται επίσης. Βρείτε ένα πρόγραμμα που θα σας βοηθήσει να το πετύχετε. Είναι εξαιρετικά απαιτητικό το 24ωρο ενός γονέα με βρέφος.
Παράλληλα η ομάδα μας οργανώνει μηνιαίες συναντήσεις με τους γονείς βρεφών και παιδιών προσχολικής ηλικίας, ώστε να τους δώσει ιδέες για ποιοτικές δραστηριότητες που μπορούν να ακολουθούν στο σπίτι. Αν ενδιαφέρεστε ή έχετε απορίες επικοινωνήστε μαζί μας μέσω email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ή τηλεφώνου 210.99.66.333.
Καλή επιτυχία στις προσπάθειές σας!