Τι συμβαίνει στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ);
Στην περίπτωση ενός παιδιού με ΔΑΔ παρατηρείται δυσλειτουργία στους παρακάτω τομείς ανάπτυξης
- Κοινωνική Συμπεριφορά
- Γενική Συμπεριφορά
- Ενδιαφέροντα ( επαναληπτική ή στερεοτυπική συμπεριφορά)
- Δραστηριότητες
Ποιες διαταραχές περιλαμβάνονται στις ΔΑΔ;
Στις ΔΑΔ περιλαμβάνονται οι παρακάτω διαταραχές
- Αυτιστική Διαταραχή
- Διαταραχή Rett
- Παιδική Αποδιοργανωτική Διαταραχή
- Asperger
- Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή Μη Προσδιοριζόμενη
Πότε θα πρέπει να κινητοποιηθώ;
Κάποιες από τις σημαντικότερες παρατηρήσεις από γονείς παιδιών ΔΑΔ σε ηλικία 3 χρόνων και νωρίτερα:
- το παιδί δε γυρνάει στο κάλεσμα του ονόματός του
- αποφεύγει να τους κοιτάξει στα μάτια
- το βλέμμα του είναι απλανές
- η αντίδραση του σε ήχους του περιβάλλοντος επιλεκτική και ιδιόρρυθμη
- ο λόγος του επαναληπτικός και δυσνόητος
- απομονώνεται και χάνει το ενδιαφέρον του για επικοινωνία με άλλους ανθρώπους
- προσκολλάται σε περιορισμένο αριθμό παιχνιδιών
- η συγκέντρωση προσοχής του σε δραστηριότητες είναι σύντομη
- τοποθετεί τα παιχνίδια του ενδιαφέροντος του τελετουργικά σε ευθεία γραμμή
- παρουσιάζει έντονες εκρήξεις θυμού και απειθαρχία
- ιδιόρρυθμη χρήση αντικειμένων στερεοτυπίας
Γιατί εμφανίζονται;
Τα ακριβή αίτια για τις ΔΑΔ είναι ακόμα άγνωστα. Με βάση τα ευρήματα γενετικών, βιολογικών, και βιοχημικών ερευνών που έχουν γίνει οι επιστήμονες δέχονται την ύπαρξη οργανικών αιτιών στην εμφάνιση ατόμων με ΔΑΔ.
Πώς αντιμετωπίζονται οι ΔΑΔ;
Η απάντηση είναι η δημιουργία ειδικού ατομικού παιδαγωγικού προγράμματος προσαρμοσμένο στις ανάγκες του ατόμου με ΔΑΔ. Στοχεύει στην αντικατάσταση δυσλειτουργικών συμπεριφορών με κοινωνικές, γνωστικές δεξιότητες και δεξιότητες αυτόϋπηρέτησης. Σημαντική η συμβολή της οικογένειας στην εκπαίδευση και η συχνότητα των εκπαιδευτικών συνεδριών.